יום חמישי, 13 ביוני 2013

מתכון לסלט מטבוחה מרוקאי

אין כמו סלט מטבוחה ליום שיש.. אפילו בצהרי שישי.
אני הכי אוהבת לאכול את סלט המטבוחה שלי עם חצילים מטוגנים וחלה של יום שישי.
לא עובר יום שישי אחד שאני לא מכינה מטבוחה מרוקאית אמיתית.
את המתכון לקחתי מסבתי שתחיה.
סלט מטבוחה מרוקאית
סבתא מרוקאית אמתית שמכינה סלט מטבוחה כבר שנים (טפו טופו, לעוד שנים טובות של מטבוחה סבתא)
את בישול המטבוחה סבתא שלי מכינה כבר ביום חמישי. ככה הסלט מקבל את כל החריפות שאוכלים אותו ביום שישי בערב.
אמרתי כבר, אני אוכלת את הסלט המרוקאי הזה עם חציל בשישי בצהריים..
את הילדים שלי אני שולחת לבית הספר עם חלה של שישי, חציל מטוגן והמון סלט מטבוחה.
תהיו בטוחים שהילדים בבית הספר, "חוטפים להם את הסנדוויץ' " ככה זה שאמא מכינה מטבוחה חריפה במידה גם לילדים.
טוב נחסוך במילים וקדימה למעשים...
מצרכים לסלט מטבוחה:

15 עגבניות,קלופות חתוכות גס
4 שיני שום, קצוצות גס
3 פלפלים חריפה חתוכים לרוחב (כך שניתן להוציא אותם מהסנדוויץ')
4 כפות שמן אדום (הסבר בהמשך)
1 וחצי כפיות מלח
1/2 כפית פלפל שחור
1/2 כפית סוכר

אופן הכנת סלט מטבוחה

במעבד מזון קוצצים את העגבניות גס.. שימו לב לא יותר מ 4-5 לחיצות על מעבד המזון.
אל תהפכו את הסלט לרוטב עגבניות..
תשתדלו להשאיר חתיכות קטנות של עגבנייה.
מוסיפים את העגבניות לסיר עמוק ורחב, מוסיפים את השום הקצוץ גס וסוכר.
מבשלים על אש בינונית תוך ערבוב כל כמה דקות. הבישול הראשוני לוקח כשעה.
שימו לב עד שאין נוזלים בכלל בסיר.
מוסיפים שמן אדום
מתכון שמן אדום:
 בצנצנת זכוכית מכניסים 5 כפות פפריקה מרוקאית וחצי כוס שמן זית איכותי.
נותנים לשמן לעלות מעלה ולפפריקה לשקוע מטה.
אם תכינו את זה מראש זה יקצר לכם את הכנת סלט מטבוחה.
בדרך כלל לוקח כשעה לפפריקה לשקוע.
מוסיפים אל תוך סיר העגבניות רק את השמן כ 4-5 כפות שמן אדום, ללא הפפריקה.
מוסיפים את הפלפל החריף והמלח.
מבשלים עוד כשעה על אש קטנה.
זהו חברים יקרים, יש לכם סלט מטבוחה מרוקאי טעים ביותר....
תכינו לכם חציל מטוגן עם קמח בטיגון עמוק.. חלה של שישי וקדימה לטרוף




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה